V-am mai povestit pe aici pățăniile mele cu curierii, fie de la pachete nepreluate la timp, fie cu mașini care aveau anvelopele mai netede decât ecranele telefoanelor mobile. Doar că nu credeam să ajung să povestesc ceea ce urmează să citiți…
Voi începe cu altceva, însă. Și anume, cu ceva foarte important: nu consider vreo meserie ca fiind nedemnă sau înjositoare, mai ales că stresul pentru curieri este destul de mare. Înțeleg că mai pot fi clienți supărați, cu nazuri, bădărani, sau mai știu eu cum.
Cu toate acestea, nu cred că a bloca numărul de telefon al unui client este soluția. Pentru că acolo s-a ajuns – curierul de pe ruta mea a binevoit să îmi limiteze accesul la serviciile Fan Courier. Dar, să începem cu începutul.
Primesc și trimit extrem de des pachete cu produse test, cu comenzi online sau cadouri prin curier. Cum este cea mai mare firmă și cum majoritatea agențiilor au contract cu ei, am ajuns să folosesc și pentru uzul personal tot Fan Courier. Am aplicația lor instalată, generez ușor AWB-urile, m-am învățat cu curierii (chiar dacă s-au schimbat 10 în ultimii doi ani) și nu am avut mari probleme cu ei. De patru ani de când le folosesc serviciile, doar cele două experiențe de mai sus au fost acceptabile pentru mine.
Doar că luna trecută am avut două comenzi în zile consecutive – am primit întâi ceva și apoi am avut de trimis. Doar că, fiind revenit din concediu direct la lucru (mda, nu au vrut șefii să mă lase din concediu în concediu :P), a doua zi, când m-a sunat curierul să mă întrebe dacă am ceva comandă sau e greșeală și e comanda anterioară, fiind între ședințe, am zis că e greșeală. După 30 de minute am realizat că greșisem eu, așa că l-am sunat să văd dacă mai poate reveni dupa pachet și l-am rugat să nu mă mai întrebe dacă e sau nu greșeală, pentru că nu făcusem vreuna în cei patru ani de când le folosesc serviciile.
Domnul curier mi-a spus de sus că el nu poate reveni, dar să refac comanda pentru a doua zi. Și mi-a spus că el va continua să întrebe asta, pentru că alți clienți fac deseori greșeli, iar eu nu trebuie să îi explic ce are de făcut, fiindcă e curier de șapte ani. I-am spus că nu e ok tonul folosit, dar că voi reface comanda. Ceea ce s-a și întâmplat, ba chiar a și primit notificare, pentru că m-a sunat să îmi spună că nu revine în acea zi pentru că i-am vorbit nepotrivit. Bașca mi-a blocat și numărul, deci dacă nu răspund când mă sună, nu mai pot da de el…
A doua zi am reușit să răspund la timp la telefon și am trimis pachetul, dar l-am întrebat și dacă i se pare normal comportamentul. Bine, recunosc, i-am spus și că îi dau restul numerelor mele – cel de serviciu, cel de fix (avem alocat unul pe o aplicație internă pentru a suna în exterior) și pe cel de YOXO.
Partea interesantă a fost că peste două zile a trimis soția telefonul pruncului în service și a avut parte de același comportament. Asta pentru că a recunoscut băiatul adresa! Bănuiesc că inițial a considerat că sunt tot eu, pentru că primul prenume al ei este Cristina, iar eu îi spusesem deja că am mai multe numere de telefon.
Din cauza comportamentului pe care l-a avut cu mine, dar și cu soția, m-am decis să îi fac reclamație către Fan Courier. Am primit un mail în care mi-au cerut mai multe detalii, m-a sunat și cineva din locația de unde este domnul curier alocat, dar nu am primit vreun răspuns sau vreo scuză de la el…
Voi, ce experiențe aveți cu curierii de pe rutele voastre? Scrieți în comentarii, până nu povestesc și colegii mei în vreun articol dedicat. 🙂
A exaerat, merita reclamatia. Problema este ca nu prea se intampla nimic cu reclamatiile, deoacere nu prea au oameni cu care sa livreze. Eu tot cu Fan lucrez, pe zona mea cred ca au scimbat 50 de oameni in ultimii 15 ani. Nu mai imi bat capul…. am invatat a ofer o cafea… coletul ete ridicat la timp, cand am nevoie la prima ora de ceva omul aduce! In atatia ani au fost si cazuri, cand deja venise de doua ori la mine in acea zi, si nu a mai revenit, este de inteles…. au fost situatii cand a ramas cu masina in drum…. nu ai ce face! Trabuie sa fim oameni si sa inteleem anumite situatii!
Singura reclamatie a fost cand, tipul de pe zona „uita” sa-mi plateasca factura pe un contract…. eu nu doream factura si el baga banii in buzunar…. pana ma trezec cu un plic de la executor…. Nici macar nu l-am sunat sa-l intreb care este faza… m-am dus direct la sediu! Binenteles ca am rezolvat platind inca o data facturile, iar tipul a fost dat afara… reseala a fot a mea pentru toata povestea asta!
Sa ne intelegeam – am avut un curier ianintea lui care mi-a cerut sa mearga la baie sau sa ii dau apa proaspata. Normal ca l-am inteles si ajutat. Una e una, alta e alta.
Clar serviciile de la Fan au scazut. Am lucrat cu ei atatia ani dar ce am patit in ultimii 2 ani nu am mai patit cu nici firma. Anul trecut de la Black Friday am dat comanda si culmea e sambata m-a sunat curierul ca e in fata blocului sa livreze si ca unde sunt. Cand am vb cu el mi -a spus ca nu au mai trimis sms uri sa anunte livrarea si preluarea pachetului. Alta data nu au dorit sa mi dea un plic deoarece nu ma credea ca nu am primit pinul de la ei. Ideea e ca piata e in miscare si cred ca concurenta cu easybox au cam dat lovitura.
Si am am avut o experienta negativa cu Fancurier si am decis sa nu mai folosesc acesta firma pe cat posibil, daca am de alse …aleg alta firma, iar uneori cand fac comanda cer sa mi se livreze comanda prin alta firma decat Fancurier
Nu stiu de ce nu aduc coletul la usa daca tot platesti,de fiecare data numa suna sa cobori undeva sa te intalnesti cu el.nu mi se pare ok din moment ce tu platesti ptr transport
La fel și eu am pățit-o cu Fan Courier. Am trimis în tara un pachet cu ramburs și când sa primesc rambursul cangi. Într-adevăr în acea zi nu am fost acasă dar mi-a lăsat în ușă o hârtie precum nu am fost găsit la telefon și nici acasă. Bun pana aici. Următoarea zi îl sun pe la 9:30 și ii spun ca am găsit înștiințarea în ușă și l-am întrebat când poate sa vina să-mi aducă rambursul. Mi-a spus să-l sun între 12 și 13. Ok, l-am sunat la 12:30 și a spus ca ma suna el când ajunge în fata blocului. Eu, am în agenda tel. mai cam toate nr de tel de la curierii cu care lucrez. Pe la 14:30 ma suna un număr care nu îl aveam în agenda, răspund și ce sa vezi, era curierul ca el ma suna de pe nr lui de tel ca de pe cel de la firma nu răspundeam. Curios lucru ca eu nu am blocat nr lor ca doar am nevoie de ei. Mi-a demonstrat și jos la mașină ca nu se formează nr. Am stat și m-am gândit, cât de săracă sa fie aceasta firma ca în secolul 21 tu dai la angajați telefoane din alea cu butoane modele vechi. Curios.
La mine nu e cazul sa fie asa. Fix invers e – nu il pot suna eu!
Curierii sunt foarte stresati deoarece au o fauna pestrita de clienti si un KPI probabil imposibil (in Germania am citit pe undeva ca au KPI=130 livrari/zi – sclav pe plantatie, la noi nu stiu cat au). Este o greseala sa ajungi sa te certi cu ei deoarece poti da peste unul sociopat (tip „Cable gay”) de care scapi numai daca te muti. Rabdarea este tot ce conteaza in relatiile acestea. Daca te supara unul, cel mai bine este sa faci o pauza de firma de curierat. Exista concurenta si trebuie utilizata.
Corect. Nu am facut acea reclamatie la inceput, doar dupa ce am vazut ca insista cu asemenea comportament.
Nu pot sa zic ca am avut probleme deosebite, doar un POS cu touchscreen cu ecranul spart, suportat de beneficiar ca nu a verificat coletul. Fancurier s-a spalat pe maini, din momentul in care beneficiarul a semnat de primire.
Eu m-am mutat de la Fancurier la Sameday pentru ca la un moment dat Fancurier (acum 3-4 ani) s-au trezit ca trebuie sa platim mai mult.
Acum si Sameday a marit preturile, asa ca … BooKourier?!
Acum vreo două luni fan curierul mi-a pierdut plicul cu cardul revolut prin Cluj. Si a bifat livrat. Noroc ca cine a găsit plicul m-a sunat și mi l-a dat. Era si in întârziere de vreo 2 săptămâni, aveam si de trimis un colet prin olx si numa nu mai venea curierul. Primisem si sms ca vine si nu a venit in ziua aia. Trimis email la doua adrese sa intreb am fost si la un sediu sa zic de incident si m-au trimis sa sun la numarul central de București la sesizari. Nu îi interesează feedback.
KPI 150? Ar fi bine, deja a ajuns pe la 180-200!
Buna ziua, eu nu am avut neplăceri cu ei, doar in trafic , trebuie feriți, conduc Criminal.
Primul care a gresit ai fost tu. Daca nu spuneai ca e greseala, totul era OK.
Apoi l-ai mai luat si la rost.
I-am spus asta, sa stii. Ca nu sunt batut in cap. Insa a continuat sa ma ameninte ca ma blocheaza, etc.
Ufff Fan Courier cel de toate zilele … am și eu o poveste cu cel de la Fan,întâmplarea e de acum ani aprox. Am un Curier de la Fan pe cartierul meu de ani de zile tot el și ne cunoaștem chiar bine și până acum 2 ani a fost ok vorbit politicos,glume etc. până când a avut să îmi livreze un colet pe care de altfel mil livra lunar(niste medicamente de la București la Arad) lunar,și în ziua respectivă nu a găsit pe nimeni acasă,și am trimis pe cineva din familie să meargă la mine acasă și sa aștepte Curierul care din ora 14 se făcea 15,16,17 și la ora 18 îl sun din nou daca mai ajunge ori ba,sa știu ce să spun rudei să mai stea la mine acasă să aștepte ori sa plece….la care Curirul ” îmi bag p..a în medicamentele tale,o sa ajung cândva sa le duc „. Auci deci am zis ca a doua zi merg să îl reclam,nu am făcut’o desigur din lipsa de timp. Dar vreau să spun că de atunci am evitat să mai primesc chestii prin Fan ori să trimit.
Și după un timp ma întrebat că ce sa întâmplat de numai am colete sa primesc/trimit,dar nu am mai vrut să îi zic că din cauza lui.
Acum la 2 ani și ceva de la faza aia mai vine foarte rar să mai îmi livreze ceva(dar foarte rar Fan ) și acum se pare că suntem în relații bune din nou,gen vorbește politoc etc.
Deci da,și eu am avut o experiență nu tocmai plăcută…
Depinde de oameni si de „chimie”, de-a lungul timpului am avut in general experiente bune cu toti dar si doua negative (persoane nervoase deh ce sa le faci). Astepti o vreme pana se schimba omul (in medie a durat ~1 an in fiecare caz Cargus/Fan), timp in care mergi cu urgentele prin cealalta firma de curierat si se rezolva de la sine.
Si da, in trafic trebuie sa te feresti de ei – indiferent la ce firma lucreaza. Dar tot taximestrii sunt cei mai rai, cel putin aici in Bucuresti.
In umila mea opinie Cargus sunt mai flexibili chiar daca sunt ceva mai scumpi, dar nu le fac reclama ca au si ei pacate 🙂
Acesta este un test
Eu sunt unul dintre fericiti in domeniul curierilor… primesc multe pachete (personale si mai ales pe firmă), majoritatea cu Fan, câteva cu Urgent-Cargus și destul de puține cu Sameday sau alți curieri, iar de trimis, trimit destul de puține, preferând Fan-ul. Spun că sunt unul dintre fericiți pentru că, curierii Fan și Cargus, de pe zona mea, sunt aceeași de cel puțin 4-5 ani, niște băieți de nota 10, foarte serioși și amabili, cu care, de-a lungul anilor am ajuns să ne cunoaștem bine. Sa-l auzi pe Emiluț de la Fan, la telefon la ora 8 dimineața: „Adiiiii, vi tu după pachet la sediu, te prind la firmă, sau ne întâlnim pe traseu?”… știe că mă mișc mult și prefer să merg eu de dimineață la sediu lor, sau ne intersectăm pe undeva pe traseul lui.
Asta nu e nimic in comparatie ce am patit eu ( Razvan ) cu un colet trimis in Germania prin intermediul DPD. Achizitionasem un Apple Watch seria 5 44mm GPS si LTE de pe ebay la o licitatie. A venit venit frumos prin DHL si nefiind multumit de ceas am luat legatura cu vanzatorul si am stabilit sa fac retur. Intrucat aveam un amic in Germania am stabilit sa ii trimit lui ceasul si sa se duca el sa il duca vanzatorului. Nu vroiam sa trimit prin Posta Romana ca dura foarte mult si depaseam perioada de retur asa ca am cautat pe net si am vazut ca DPD facea livrarea in maxim 5 zile. Am programat ridicarea coletului cu awb tracking. Coletul ambalat frumos si cu ambalajul original de la Apple in el.Dupa cateva zile cand trebuie sa ajunga la colegul meu din Germania ma suna si zice : fii atent ca ceva nu e in regula. am primit mail ca mi-a fost livrat acum coletul dar eu nu am primit nimic. Am cautat un numar de telefon de la DPD Germany si a sunat repede amicul meu sa se intereseze. AIa au zis ca verifica si revin. Nu au revenit cu nimic. A doua zi se uita amicu meu in cutia postala si ce sa vezi? un plic nescris nimic cu ceasul si incarcatorul in el!!! Fara cutia originala, fara nimic. A sunat la ei si le-a spus ca asa ceva nu se poate, ca e tentativa de furt si unde e ambalajul fara de care nu poate face retur. Au zis iar ca verifica dar sa fim multumiti ca avem produsul!!! Nu imi imaginam asa ceva ca se intampla intr-o tara precum Germania.Culmea culmilor e ca livratorul din Germania era tot un roman. Ca sa vezi! Nu te fura strainul ci tot de al tau. Nici pana in ziua de azi nu am primit raspuns la situatie desi am facut 3 plangeri la DPD Germany si la DPD Romania.Asa ca eu nu am putut face returul si am ramas cu paguba. Ulterior am citit pe pagina de facebook DPD Germany zeci de plangeri de la persoane care patisera lucruri similare cu colete neprimite. De acum inainte trimit prin Posta Romana chit ca dureaza mai mult am siguranta ca nu le fura precum nesimtitii de la DPD.