Se face aproape anul de când Darius a testat micuța electrică de la Dacia, iar acum am fost anunțați că s-au livrat 5000 de unități la noi în țară.
Deși au mărit deja de două ori prețurile, Spring se vinde extrem de bine. La final de an 2021 erau 3000 achiziționate în România, ceea ce plasa constructorul de la Pitești (da, știu, modelul ăsta e realizat în China!) pe locul 1 la vânzări de EV. Ținând cont că borna primilor 1000 de clienți a fost atinsă în noiembrie, mi se pare un ritm incredibil de bun pentru noul mic gigant.
În contectul în care piața automobilelor electrice se află în plin avânt, iar Dacia a anunțat deja noi astfel de modele în 2024, mi se pare o știre extrem de bună pentru ei. Au reușit să intre pe acest segment și au făcut asta cu brio, pregătind terenul pentru viitoarele lansări, care vor fi, cu siguranță, mai mari și mai fiabile.
Nu știu câte modele au fost comandate în afara programului Rabla Plus, dar intuiesc că nu multe. Prin urmare, putem concluziona că statul român a subvenționat cu aproximativ 9.000.000 euro achizițiile de Spring!
Dacă sunt printre cititori și deținători de Dacia Spring, folosiți cu încredere rubrica de comentarii pentru a împărtăși cu noi experiența de până acum.
În general este o veste bună pentru că Dacia facilitează adopția către acest segment și celor care până acum ceva vreme nu-și permiteau o electrică și ușor ușor scoatem poluarea din orașe. Însă chiar dacă sunt la început cu Spring-ul cei de la Dacia-Renault trebui să fie mai atenți la calitate manoperei și a pieselor pe care o oferă cei din China. Un alt aspect pe care cei de la Dacia Renault trebuie să-l îmbunătățească este pregătirea rețelei de service din România, atât la numărul celor acreditate pentru electrice (nu toate service-urile Dacia Renault pot repara un Spring), cât și pregătirea acestora să cunoască și să interpreteze corect defectele care apar (multe sunt confundate cu cele de la cele termice).
Eu am o Dacie Spring de apropape 5 luni si am facut aproape 4.000 km cu ea. Pot sa spun ca sunt foarte multumit de masinuta asta, pe care am dat 8,000 de euro. Consumul mediu pe ultima luna este de 10,8 kWh/100km, la mers exclusiv in oras. La pretul energiei actual de 0,73 lei/kWh (la Hidroelectrica), ar rezulta un cost de sub 10 lei/100km, cam de 6 ori mai mic decat la o masina pe benzina. Dar in ultimele 3 luni am primt si cate 5 cupoane de incarcare gratuita de la Kaufland (la cumparaturi de minim 500 lei/luna), deci pot spune ca am mers practic gratis cu masina.
bravo! am tot vazut rautacisme cum ca nu poti merge in afara orasului, ca trebuie neaparat a 2-a masina…cum le-ai raspunde astora?
Felicitari Dacia!
Oare care sunt cifrele in alte tari?
https://insideevs.com/news/564131/dacia-spring-sales-2021/
Sa fereasca sfantu de accident cu caticatura asta mica. In rest numai de bine pana se invart rotile.
de ce e mica? nu intra frigiderul? la accident cred ca e suficient de sigura. la impact frontal ar trebui sa fie mai sigura decat restul..
E bine ca avem si o optiune low cost la masini electrice. E placut sa le vad prin oras.