Trebuie să recunosc că l-am luat la mișto pe fostul președinte, Traian Băsescu, care spunea filosofic: Iarna nu-i ca vara! 🙂
Ei bine, vremea din ultimele săptămâni mi-au demonstrat că nici toamna nu-i ca vara, motiv pentru care am zis că e momentul clasicului nostru sondaj despre schimbul de anvelope, pe care l-am rulat în 2021, 2023 și 2024.

Am văzut câteva știri cu accidente provocate tocmai de lipsa de gume adecvate vremii, așa că aș vrea să vedem cum stăm printre cititori. Și, ca de obicei, încep eu: la mașina personală am deja anvelope all season, deci nu am nevoie de vreun schimb, ci doar de o echilibrare. Și apropo de all-season, Michelin are o promoție. La cea de companie, încă așteptăm cauciucurile de iarnă, deci le avem doar pe cele de vară. Bine că prin Timiș nu a fostvremea chiar atât de rea!
Să vă văd acum pe voi. Iar rubrica de comentarii vă aparține și pentru cazurile în care doriți să explicați votul sau să adresați întrebări suplimentare.





Corect fostul presedinte Traian Basescu aka Petrov! 🙂
Așa ți-a dat dispoziție tati Profesoru’ Voiculescu să-i spui? Cum l-au botezat judecătorii corupți și argații rânitori în bălegar de la A3?
All season 4 life.
Era oferta la Autosoft Fundeni, 50% reducere la manopera in luna septembrie. M-am dus fara sa stiu, chiar pe 30 sept, si le-am pus. Am scapat de cozi si am iesit si mult mai ieftin.
Ca niciodata, anul acesta nu le-am mai pus pe cele de vara.
Surprinzator, uzura celor de iarna in ultimii 14.000 de km (atat am facut cu ele din Noiembrie 2024 si pana azi) este mult sub ce ma asteptam. Asta avand in vedere ca undeva la 9000 de km au fost facuti in vara la temperaturi de peste 30 de grade. Merg linistit, nici vorba de viraje luate tare, asa ca nu am simtit nimic in neregula.
Planul era sa le rulez vara, sa se uzeze pana „la semn” si acum sa iau CrossClimate 3.
Problema cu anvelopele de iarnă folosite vara nu este neapărat că se consumă mai repede, ci aceea că având materialul din compoziție mult mai moale distanțele de frânare în caz de urgență sunt pe temperaturi ridicate incomparabil mai mari decât la cele dedicate de vară, ceea ce pune în pericol siguranță ta în trafic, dar și a celorlalți din jur, în caz de frânare puternică riști accidente grave fără să îți dai seama.
Si să nu îmi spui că tu nu ai pățit așa ceva că aș râde și cu fundul de o astfel de abordare, e de ajuns să nu ți se întâmple deloc timp de mai mulți ani, dar să se întâmple odată provocând daune ireparabile, moment în care vei plânge.
Greuceanu, perfect de acord cu tine! Numai ca pentru mine franare de urgenta inseamna sa franezi de la o viteza legala pana la oprire/ posibilitatea de a evita impactul. S-a intamplat si asta in aceasta vara, si, iarasi contrar asteptarilor mele, nu am avut probleme. Nu au alunecat, nu a intrat abs-ul, nimic.
Tot ce spui tu stiam si eu, si de asta am schimbat in permanenta pneurile in functie de anotimp.
Cu toate ca experienta a fost contrar asteptarilor, nu am de gand sa repet alegerea in urmatorii ani.
@Radu
Frânare de urgență înseamnă însă violentă care chiar și la 50 km/h va pensiune o distanță de frânare cu minim 1-2m mai lunga decât cu anvelopele dedicate, iar asta nu e vreo teorie, ci pura realitate.
Cu o anvelopă dedicată care este și în parametrii normali te-ai fi oprit garantat cu 1-2 m mai repede, asta e sigur și nu e de neglijat.
Faptul că nu ți s-a întâmplat să ai un obstacol fix sau mobil chiar în raza de frânare nu înseamnă că nu ți se poate întâmpla în oricare alt context.
Oamenii inteligenți aplică principiul „paza bună trece primejdia rea”, în niciun caz nu se bazează pe hazard sperând că nu se poate întâmpla.
Doar zic.
Urmează săptămâna asta sa trec la anvelopele all season. Circul cca. 60k/an si vara prefer sa ma bucur de confortul anvelopelor dedicate.
Încă nu, când se răcește mai tare că nu prea umblu cu mașina
bani aruncati aiurea..daca esti sigur ca vei prinde conditii de iarna atumci iei niste all season bune si gata.
Nu se compară niciun all-season cu anvelopele dedicate de iarnă… Caută explicațiile tehnice și vei vedea de ce. Da, sunt facile all-seasons-urile, fiindcă nu-ți bați capul să le înlocuiești de 2 ori pe an, însă nu sunt la fel de bune.
nu imi trebuie „explicatii de yt/consumerism/7 grade inventate”, am prins ierni adevarate cu anvelope de vara. nu am avut incidente, ba mai si depaseam/plecam cand altii stateau parcati. la fel si acum insa in uk..
paza cea mai buna e sa adaptezi viteza in functie de trafic si Fizica(vectori etc 🙂 )